Het zal ongetwijfeld nog even duren, maar de dag dat we weer op kantoor mogen werken komt wel iedere dag een dag dichterbij! De kantoren zullen in eerste instantie met grote beperkingen weer open mogen. Dit zal voor iedereen even wennen zijn. Dit geldt zowel voor medewerkers als de ‘eigenaren’ van het kantoor die het kantoor op een veilige manier weer moeten openen. In deze blog geven we je drie tips omtrent het heropenen van het kantoor.

 

Hygiëne producten

Om iedereen een veilig gevoel te geven dienen er diverse hygiëne producten op kantoor aanwezig te zijn. Denk hierbij aan een gezonde voorraad zeep bij de verschillende wasbakken in het pand. Zo kan iedereen zijn of haar handen wast deze altijd met zeep wassen. Het plaatsen van desinfectiemiddel bij de ingang is daarnaast ook geen overbodige luxe. Zo weet je dat medewerkers bij binnenkomst in ieder geval met schone handen binnenkomen. Dit geldt overigens ook voor de overige bezoekers van het pand!

 

Wegwerpproducten

Het gebruik van wegwerpproducten is het afgelopen jaar enorm gestegen. Dit draagt niet bij aan de wereldwijde klimaatdoelstellingen, maar wel aan de vereiste hygiëne standaarden. Door gebruik te maken van wegwerpproducten zoals kartonnen bekers garandeer je het feit dat collega’s niet per ongeluk hetzelfde object binnen het kantoor aanraken. Naast kartonnen bekers kun je ook gebruik maken van andere wegwerpproducten. Denk hierbij aan kartonnen of plastic borden, messen, vorken en lepels!

 

Duidelijke afspraken

Het maken van duidelijke afspraken is misschien wel het allerbelangrijkste bij het heropenen van de kantoorpanden. Als iedere medewerker van de organisatie op voorhand op de hoogte is van de afspraken, zal men hier op kantoor ook naar gaan handelen. Deze afspraken dienen duidelijk gecommuniceerd te worden middels een terug te vinden boodschap. Door de duidelijke afspraken zwart op wit te communiceren zorg je ervoor dat iedereen van deze afspraken op de hoogte is. Het verschilt natuurlijk per bedrijf welke afspraken je met je medewerkers maakt. Het ene bedrijf wilt bijvoorbeeld dat de medewerkers altijd een mondkapje op hebben, terwijl het andere bedrijf dit enkel verwacht wanneer men door het pand beweegt.